Cumartesi, Ağustos 28, 2004

Aşağı Çaymakcur - Ayder Yaylası

08:00 kahvaltı

Medeniyete yakın olmanın avantajlarını kullanıp, eşyaları almak üzere gelecek olan minibüsten, gelirken yumurta, ekmek getirmesini istiyoruz ve yumurtalı kahvaltımızı ediyoruz. Minibüsün şöförü ve bagaj bölümünde üstte oturan Alp’in ağızlarında lolipoplarla geliyor olması başka bir medeniyet göstergesi J . Buradaki en büyük sıkıntımız, bugüne kadar iki adımda ulaştığımız dereye beş dakika mesafede olmamız. Kampı toplayıp Ayder’e doğru harekete geçiyoruz. Çadır hayatımız sona ermiş durumda.

11:00 hareket

Bir buçuk iki saatlik yürüş sonucunda Ayder Yaylası’na varılıyor. Artık devamlı toprak araba yolundan yürüyoruz. Sağ sol her yer orman, ormanların arasından dereler dağlaradn aşağıya akıyor. Telefonların çekmeye başladığı nokta Kaler Düzü, aynı zamanda gördüğümüz ilk barakadan gazlı içecekler aldığımız yerde burası. Cumartesi olmasının acısını çekiyoruz, yanımızdan korna çalan arabalar, koşuşturan insanlar geçiyor. Yaylanın girişindeki Kalegon Restaurant’ta yemek için duruyoruz.

13:00 Ayder Yaylası (Kalegon Restaurant) 1280 m.

Mıhlama, salata ve ayran yeniyor. Dinlendikten sonra, Koru Otel’e yerleşmek üzere hareket ediliyor. Herkes odalara dağılıyor. Grubun bir kısmı hamama gidiyor, gidemeyenler bir haftadır ilk defa duş imkanını kullanıyor. Keyif günü bugün artık.

20:00 Kalegon Restaurant akşam yemeği

Horon vurulacak heyecanı var ama horona girebilmek imkansız gibi, Bahar haricinde horona girmeye çalışanlar ancak beş dakika dayanabiliyorlar. Zirveden daha zorlu gibi yorumlar geliyor. Tuluma eşlik eden haliyle Bülent, Evren, Alp, vs. Tulumdan sonra saz başlıyor ve gece kemençe ile kapanıyor.